fbpx

Tundmatu, ent vajalik füsioterapeudi abi

Facebooktwitterpinterestmail

Me kõik teame, et tervis on kõige kallim vara. Saladus pole seegi, et kui ei saa kohe jaole, muutuvad terviseprobleemid tihtipeale aina hullemaks ning nende ravimine aina kallimaks. Just seetõttu on tähtis enda tervisel silma peal hoidmine, vajadusel murede ennetamine ning võimalikult kiire lahendamine, isegi kui selleks peab kasutusele võtma oma säästud või krediidikonto.

Kes on füsioterapeut?

Kõige tähtsam on mõista, et füsioterapeut ei ole soolapuhuja. Füsioterapeut on spetsialist, kes tegeleb funktsionaalsete võimete hindamise ning vajadusel toetamise ja parandamisega. Nende „tööriistakast“ sisaldab endast väga erinevaid lähenemisi ja võimalusi. See võib tähendada manuaalseid võtteid, terapeutilisi harjutusi, teipimist jne.

Korralikud koolitused läbinud professionaalil on väga korralikud teadmised meie kehast, sidemetest, luudest, lihastest, liigestest jms. Füsioterapeut suunab vajadusel ka edasi – mõne vigastuse puhul on näiteks vaja kirurgilist sekkumist ning füsioteraapia on vaid täienduseks. 

Füsioterapeudi juurde võib minna ise või arsti või treeneri suunamisel. Ilma saatekirjata peab arvestama võimalusega, et tõenäoliselt tuleb kulud katta enda rahakotist. Vajadus füsioterapeudi teenuste järgi ei ole alati planeeritav ehk võib tekkida olukord, kus pole parasjagu piisavalt sääste. Õnneks on sellele mõeldud ning mitmetes kohtades on võimalik järelmaks, mis on kindlasti abiks. Iseenda tervisesse ning tulevikku investeerimine on seda alati väärt!

Kuidas ma tean, millal on aeg füsioterapeudi poole pöörduda?

Asjatundja poole tasub pöörduda siis, kui märkad ka valu, langenud lihasjõudlust, liigese liikumise piiratust või ükskõik mis muud probleemi, mis takistab igapäevaelu, töötegemist või sportimist.

Füsioterapeut on suureks abiks traumajärgsel perioodil ning vigastusest taastudes. Oluline roll on aga ka ennetaval tegevusel. Sportimisega kaasnevaid vigastusi aitab vältida teadlik ja terviklik lähenemine. Operatsioonijärgset taastumist kiirendab aga see, kui alustada vajalike harjutuste ja harjumustega enne operatsiooni toimumist. Ja näiteks raseduse ajal saab füsioterapeudi abiga vähendada kaasnevaid probleeme, nt alaseljavalud, mis tahes-tahtmata muutuva kehaga kaasnevad.

Internet on suur ja lai, võin ju sealt abi saada?

Kuigi füsioterapeutilisi ülesandeid ja juhiseid võib leida ka internetist, siis ilma asjatundliku professionaalita võib teha endale rohkem kahju kui kasu. Inimeste kehad on erinevad ja mis toimis kellelegi teisel sarnaste vaevuste korral, ei pruugi sinu jaoks töötada. Professionaalne füsioterapeut läheneb igale inimesele individuaalselt. 

Ehk – pole vaja hambad ristis valu kannatada, kui pääsetee on paari kohtumise ning regulaarsete harjutuste kaugusel. Selliselt saab ennetada ka korduvvigastuse tekkimist. Tähtis on meeles pidada, et tulemuste saavutamiseks on oluline roll inimesel endal. Reeglina on vaja kodus teha füsioterapeudi poolt etteantud harjutusi. Kuigi see võib tunduda tüütu, siis regulaarsus toob tulemuse!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.