Stressi sümptomid ja stressi alandamine

Facebooktwitterpinterestmail

Meie psüühika on kaitsetu ning vaimne tasakaal saab kergesti häiritud. Umbes 80% haigustest on pikaajalise stressi tulemus. Hingeline pingeseisund põhjustab adrenaliini, norepinefriini, ja hüdrokortisooli üleproduktsiooni. Stressi sümptomid on lihtsalt märgatavad. Tõuseb vererõhk, aeglustub seedimine, kiireneb südametöö, hingamine muutub pindmiseks ja kiiremaks. Kõrge stressihormoonide tase mõjub hävitavalt mälule.

Lihtsamad stressi sümptomid:

  • pea-ja kuklavalu, kuiv kurk, kuivav suu, nõrkus, kõneraskused, isutus või pidev isu, külmad käed ja jalad, liighigistamine, unetus, krooniline väsimus,südamepekslemine, kõhuvalud
  • ärrituvus, depressioon, tujukus, ärevus, segased mõtted, keskendumisvõime langus, pidev närveerimine tühiste asjade pärast, impulsiivne käitumine
  • huvikaotus välimuse suhtes, kortsus laup, näppudega trummeldamine, alkoholi liigtarbimine, suitsetamise vajaduse suurenemine, paigalpüsimatus

Lühiajaliselt on väike stressiseisund kasulik, kuid pikaajaline stress võib olla krooniliste haiguste käivitajaks. Kiire ja tõhus meetod nii pikaajalise, kui lühiajalise stressi maandamiseks on peamassaaž.

Looduslikud stressimaandajad:

  • sidrunmeliss- vähendab kortisoolitaset ja unetust
  • lavendel– parandab ärevuse sümptomeid
  • kummel- rahustab ja on abiks ärevushäire puhul
  • palderjan-rahustab, soodustab und
  • b-vitamiinid
  • magneesium, teaniin

 

Foto:freepik.com

Ela tervelt 100 aastat

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.