Valuvabad liigesed kolme lihtsa sammuga

Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

Terved liigesed on valutu liikumise ja igapäevase heaolu võti. Kuigi liigeste tervist mõjutavad elu jooksul saadud vigastused, kehas olevad põletikud, liigeste ülekoormus ja lihasatroofia, on võimalik ise oma liigeste tervist kaitsta ja säilitada võimalikult pikkadeks aastateks valuvaba liikumine.

1. Jälgi elustiili

Liigu regulaarselt. Liikumine suurendab liigesvedelike tsirkulatsiooni, mis kaitseb ja “õlitab” liigest. Tänu liikumisele saavad liigesed vajalikke toitaineid, luud ja lihased tugevnevad ning liigesed on seeläbi rohkem kaitstud. Regulaarne aktiivne liikumine  võiks sisaldada ka venitus-ja jõuharjutusi.

Hoia alati head rühti. Istu sirge seljaga, kasuta ergonoomilisi istmeid, vaheta igapäevased kõrgekontsalised jalatsid madalate vastu, raskete kottide kandmine jaota kehapoolte vahel võrdselt- see kõik on abiks, et säilitada liigeste tervis ning vältida ülekoormust ja vigastusi.

Hoia  kehakaal normis. Kõigest 5kg üleliigset kehakaalu mõjub liikumisel 15-30 kilogrammise raskusjõuna põlveliigestele. Ülekilode kaotamine on investeering valuvabasse tulevikku. Kui põlved juba on probleemsed, vähendab üleliigsetest kilodest vabanemine ikkagi põlvedega seotud valusid.

Treeni turvaliselt. Kuigi liikumine on tähtis, on oluline jääda treenimisel mõõdukuse piiridesse. Nii joogas, kui ka jooksutrennis on vajalik eelsoojendus ning oma keha kuulamine igal sammul. Kõik treeningu jooksul tekkivad liigesvalud nõuavad tähelepanu ja ettevaatlikkust.

Maga sügavalt. Magades sügavalt ja lõõgastunult vähemalt 7-8 tundi igal ööl, saab keha, ja ka liigesed, vajalikku aega taastumiseks. Kuna tihti on just stress ja ärevus unehäirete põhjusteks, kasuta õhtul rahunemiseks mediteerimist, sooja vanni või hingamistehnikaid. Rahulikuna voodisse minnes tuleb uni kiiremini.

2. Toitumine

Üks liigesprobleemide võimalik põhjustaja on põletik, mida on võimalik süsteemselt vähendada toitumisega.
Põletikuvastane toitumine sisaldab palju värsket ja rohelist köögivilja.  Sibul ja küüslauk sisaldavad  bioaktiivseid aineid, mis kaitsevad liigeseid osteoartriidi eest. Vältima peaks valmistoite, suhkrut, alkoholi ja kunstlikke lisaaineid.

Joo piisavalt vett. Vesi aitab liigeseid määrida. Proovi juua puhast vett vähemalt kaheksa klaasi iga päev. Joogivesi võiks olla filtreeritud.

3. Toidulisandid

Liigeste tervisele aitavad kaasa ka mõningad toidulisandid kaitstes liigeseid ja alandades põletikke.

  • C vitamiin- aitab kaitsta liigeseid artriidi eest
  • Kurkumiin- on kõrgete põletikuvastaste omadustega
  • D3 vitamiin- alandab reumatoidartriiti haigestumise riski
  • Pajukoor- ekstrakt alandab osteoartriidiga seotud valusid

 

Allikas: chopra.com

elatervelt.ee

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

EnglishEestiSuomi